ماه ماه .

ماه

ایمیل مارکتینگ چیست؟ معرفی و آموزش بازاریابی ایمیلی

اشتباهی رایج بین بازاریابان آنلاین وجود دارد و آن عجله برای راه اندازی ایمیل مارکتینگ است. برای این کار اکثراً لیست‌های آماده را خریداری می کنند و به سرعت شروع به ارسال ایمیل‌های گوناگون می‌کنند. اما مشکل همین‌جاست: نتایج ایمیل مارکتینگ به سرعت قابل مشاهده نیست.

طبق قوانین Can-Spam شما 10 روز کاری فرصت دارید تا افرادی که از لیست شما درخواست خروج داده‌اند را حذف کنید. سرویس های ارائه دهنده ایمیل باید این امکان را فراهم کنند تا شما بتوانید این کار را انجام دهید. البته سرویس های جدید خودشان به صورت خودکار این کار را انجام می دهند و نیاز به نگرانی نیست.

نکته 3: آدرس محل حضورتان را در ایمیل قرار دهید

با اینکه این کار در برخی سرویس های ایمیلی اجباری است، اما بسیاری از آن‌ها این درخواست را از کاربران خود نمی کنند. برای ایجاد اعتماد در مخاطبین و اعتبار بخشیدن به خود حتماً آدرس فیزیکی محل کار خود را در ایمیل‌ها قرار دهید.

گام دوم: انتخاب سرویس ایمیل مارکتینگ و شروع فرآیند ارسال ایمیل
ارسال ایمیل از طریق سرویس های رایج مثل Gmail یا Yahoo برای تعداد زیادی از ایمیل‌ها ممکن نیست. جدا از بحث محدودیت هایی که این سرویس ها برای شما ایجاد می کنند، ایمیل شما به زودی اسپم خواهد شد و از دسترس خارج می شود. برای همین شرکت های زیادی هستند که امکان ارسال ایمیل گروهی برای تعداد بسیاز زیادی از مخاطبین را فراهم می کنند که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

MailerLite میلرلایت
میلرلایت (Mailerlite) یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ و به عبارت دیگر یک پنل ایمیل مارکتینگ است که با استفاده از آن می‌تونید به راحتی ارسال ایمیل انبوه رایگان داشته باشید. با استفاده از میلرلایت می‌تونید ایمیل‌های افرادی را که قبلاً جمع آوری کرده‌اید را دسته بندی و تقسیم‌بندی کنید و به آن‌ها ایمیل ارسال کنید. اگر هنوز لیست مخاطبین ایمیلتان را آماده نکرده‌اید، با کمک میلرلایت می‌توانید این لیست را بسازید.

علاوه بر امکان ارسال ایمیل انبوه، میلرلایت گزارش‌های دقیقی را در مورد ایمیل ارسالی به شما می‌دهد.

برای مثال گزارشات زیر از میلرلایت به دست می آید:

چه تعداد از ایمیل‌ها به مقصد رسیده است؟
چه تعداد از آدرس‌های ایمیل غیرمعتبر است و وجود ندارد؟
چند نفر ایمیل ارسالی شما را باز کرده اند؟
اگر در متن ایمیل شما، لینک وجود داشته است، چند نفر روی آن لینک کلیک کرده‌اند؟
هر کدام از آن ها چند بار ایمیل شما را باز کرده اند؟
و…
میلرلایت از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تونید ایمیل های راستچین و فارسی ارسال کنید. همچنین ویرایشگر Drag & Drop به شما کمک می کند تا طراحی‌های دلخواه برای ایمیل‌هایتان انجام دهید.

استفاده از میلرلایت تا 1000 ایمیل اول رایگان است. برای استفاده حرفه‌ای تر و ارسال به تعداد بالاتری از مخاطبین نیازمند خرید اکانت آن هستید. برای آشنایی بیشتر می توانید به وبسایت این شرکت به آدرس https://www.mailerlite.com/ مراجعه نمایید.

آموزش ایمیل مارکتینگ با میلرلایت
طراحی در پنل میلرلایت
Mailchimp میل چیمپ
MailChimp یک سرویس ایمیل مارکتینگ است که در سال 2001 آغاز به کار نموده است. این سرویس تا سال 2014، بیش از 10 بیلیون ایمیل را بصورت ماهیانه از طرف کاربران خود، ارسال کرده است.

میل چیمپ (MailChimp) در ابتدا به عنوان یک سرویس پولی شروع به کار کرد و سپس در ادامه، 8 سال بعد از بنا نهاده شدن، نسخه رایگان آن به نام فریمیوم (freemium) به امکانات سایت افزوده شد. شرکت MailChimp مدعی است که در حال حاضر بیش از 15 میلیون کاربر و بیزینس و کسب و کار در سراسر دنیا از سرویس میل چیمپ جهت ارسال ایمیل های تبلیغاتی، پیغام های اتوماتیک و برگزاری کمپین های تبلیغاتی فروش استفاده می کنند.

MailChimp تقریبا با تمام ارائه دهندگان تجارت الکترونیک ادغام شده است و شما را قادر می سازد تا از اطلاعات خرید خود برای تبلیغات استفاده نمایید. گزارش های MailChimp به شما نشان می دهد که چگونه با مخاطبین خود ارتباط برقرار و چه مقدار درآمد کسب کرده‌اید. این گزارشات را می توانید از هر جایی در داشبورد تلفن همراه خود چک کنید.

همچنین گزارش‌هایی مشابه آنچه در میلرلایت گفته شد را نیز می توانید با Mailchimp دریافت کنید. قیمت اکانت‌های Mailchimp به مراتب گرانتر از میلرلایت است و همین دلیل استفاده کاربران ایرانی از سرویس mailerlite می باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت Mailchimp مراجعه کنید.

حتی اگر این لیست‌های ایمیل را در موضوع کاری خود خریداری کنید، باز هم مخاطبتان به ایمیل‌های ارسالی بدبین خواهد بود و به آن اهمیت کمی خواهد داد.

گام اول: جذب مخاطب و ساخت لیست ایمیل
مرحله اول برای شروع ایمیل مارکتینگ ساختن لیستی از ایمیل های مخاطبین است و اگر در حال حاضر لیستی دارید، باید آن را توسعه دهید. بعد از ساختن این لیست باید کم کم مخاطبین را به سمت خرید از خودتان ترغیب کنید، به عبارت دیگر در فرآیند email marketing ما به دنبال اجرای بازاریابی درونگرا هستیم.

اما نکته مهم این است که دریافت ایمیل از کسانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند ساده نیست. مخاطبین برای ارائه ایمیلشان به شما نیاز به اعتماد و محتوایی مناسب دارند. با ارائه انواع محتوا که برای آن‌ها جذاب است می‌توانید اعتمادشان را جلب کنید.

روش اول: ارائه محصول و یا پیشنهادی ارزشمند و رایگان
یکی از بهترین راه های دریافت ایمیل از مخاطبین ارائه‌ی یک محصول با ارزش و رایگان هست که در ازای آن می توانید ایمیل آن‌ها را دریافت کنید. این محصول می‌تواند هر چیزی باشد از جمله یک کتاب الکترونیکی رایگان، مجموعه آموزش‌هایی که از طریق ایمیل برای مخاطبین ارسال می‌شوند، مشاوره رایگان و یا ارائه دموی محصول یا خدمات شرکت‌تان.

اگر می‌خواهید لیست ایمیلتان که در بالای قیف بازاریابی از آن استفاده خواهید کرد را گسترش دهید، ارائه کتاب الکترونیکی و یا مجموعه ایمیل‌های آموزشی انتخاب خوبیست تا کم کم مخاطبین را به پایین قیف بازاریابی هدایت کنید.

اگر مخاطبین شما آمادگی تصمیم گیری و خرید محصول را دارند، ارائه مشاوره و دموی رایگان پیشنهاد خوبی است. به یاد داشته باشید برای دریافت ایمیل از مخاطبین پیشنهادتان باید جذاب باشد.

روش دوم: ایجاد لیست خبرنامه
یکی از روش‌های رایج در سایت‌ها دریافت ایمیل از مخاطبین برای ارسال خبرنامه است. خبرنامه می‌تواند شامل مقالات، اخبار، رویدادها و یا نکات هفتگی باشد که به لیست ایمیل مخاطبین ارسال می‌کنید.

برای این کار معمولاً فرم یا دکمه‌ای در سایدبار سایت‌ها و یا در انتهای سایت قرار می‌دهند و از مخاطبین درخواست می‌کنند ایمیل خود را وارد نمایند. برای نتیجه گیری بهتر این بخش باید در صفحاتی از سایت قرار داده شود که مراجعه مخاطبین به آن بیشتر است. اگر بخواهید حرفه‌ای تر رفتار کنید، می توانید لیست های دریافتی را به دسته بندی‌هایی متناسب با موضوع‌های گوناگون تقسیم بندی کنید و ایمیل های مرتبط به هر دسته ارسال کنید.

جمع کردن ایمیل برای ایمیل مارکتینگ
شاید با دیدن این دو روش، متوجه شده باشید که ایمیل مارکتینگ روشی طولانی و سخت است و برای خرید لیست ایمیل ترغیب شده باشید، اما باز هم می گویم خرید لیست بدترین انتخاب موجود است.

روش های جلوگیری از اسپم شدن
با توجه به جذابیت ایمیل مارکتینگ برای بازاریابان و ارسال ایمیل‌های متعدد به افراد مختلف، این اجازه به مخاطبین داده شده است تا بتوانند ایمیل های مزاحم را گزارش کنند. حتی گفته شده است تا 16000 دلار جریمه به ازای هر ایمیل در نظر گرفته شده است. برای جلوگیری از این اتفاق باید کارهایی انجام دهید:

نکته 1: لینک لغو عضویت را در ایمیل ها قرار دهید

در نگاه اول ممکن است عجیب به نظر برسد؛ اما قرار دادن لینک لغو عضویت در ایمیل ها اتفاق بسیار خوبی است. شما با قرار دادن این لینک به کاربران این حق را می دهید تا از لیست ایمیل های شما خارج شوند که این کار دو مزیت دارید:

باعث می شود اسپم شناخته نشوید و تحت مجازات های Can-Spam قرار نگیرید. (اطلاعات بیشتر را در دیکشنری دیجیتال مارکتینگ بخوانید)
باعث می شود تا لیست شما از افرادی که علاقه ای به شما و موضوعات کسب و کارتان ندارد پاک شود و در نهایت بتوانید با مخاطبین واقعی خود در ارتباط باشید که نتیجه بهتری می دهد. پس در انتهای ایمیل های خود حتماً لینک لغو عضویت را قرار دهید.
لغو عضویت در ایمیل مارکتینگ
نکته 2 : حذف افرادی که لغو عضویت کردند

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۷:۲۲ توسط:ماه موضوع: نظرات (0)